Buletin HEPA 2024
1 DEFINISI OPERASI GRADUAN INTEGRASI ILMU NAQ I DAN AQLI Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (Pendidikan Tinggi ) 2015 - 2025 LONJAKAN PERTAMA “Melahirkan Graduan yang Holistik (Holistic), Berkeusahawanan (Entrepreneurial) dan Seimbang (Balanced) Menguasai Kemahiran Insaniah (ePKI) dengan Skor ≥ 6/10 Mengikuti Pendedahan Bahasa Ketiga Mencapai Mata Merit ≥ 20 dalam Transkrip Ko-Kurikulum Aktif dalam Aktiviti Kesukarelawanan Mencapai Nilai Gred ≥ 3.00 Bahasa Arab Komunikasi Mencapai Tahap ≥ 3 MUET atau Setara Aktif dalam Aktiviti Kepimpinan Mencapai PNGK ≥ 3.0 Aktif dalam Aktiviti Kesenian Aktif dalam Aktiviti Pengantara- bangsaan Aktif dalam Aktiviti Sukan Sunnah dan Riadah Mengikuti Ujian Kecergasan Jasmani Kebangsaan Aktif dalam Aktiviti dan Aktif dalam Aktiviti Keusahawanan Memperoleh Pekerjaan dalam Tempoh 6 Bulan Berkeupayaan Menyediakan Kanvas Model Perniagaan Aktif dalam Aktiviti Inovasi Berkeusahawanan (Entrepreneurial) Seimbang (Balanced) Holistik (Holistic) Mutadayyin Aktif dalam Aktiviti Kenegaraan Aktif dalam Pengembaraan USIM GISO Bebas daripada Hukuman Tatatertib MODEL GIINA PEMBANGUNAN K E R A N G K A SARJANA MUDA USIM MODEL GRADUAN INTEGRASI ILMU NAQLI DAN AQLI (GIINA) 2024 HEPA EDISI KHAS SEMPENA MAJLIS KONVOKESYEN KE-22 UNIVERSITI SAINS ISLAM MALAYSIA Buletin 15 Menerajui Integrasi Ilmu
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzMyMDE=