MODEL INOVATIF PENGALAMAN PEMBELAJARAN IMERSIF
Paragogi 2 : Pembelajaran keserakanan di luar kampus. Ia melibatkan kolaborasi pelajar USIM dan pelajar MATAN. Pelajar USIM telah memberi pendedahan tentang platform media digital dan membimbing komuniti MATAN dalam menyediakan kandungan kreatif dalam bentuk video dan poster digital. Kesemua peserta berjaya menghasilkan produksi digital pada akhir bengkel seperti yang ditetapkan. Pemindahan ilmu daripada pelajar universiti kepada pelajar maahad membuahkan hasil yang memberangsangkan kerana jarak usia yang agak rapat menjadikan proses pembelajaran lebih selesa dalam kalangan mereka. Pemindahan ilmu daripada pelajar maahad kepada pelajar universiti turut berlaku apabila pelajar MATAN telah berkongsi tip menghafaz ayat-ayat al-Quran dengan pelajar USIM. Model Inovatif Pengalaman Pembelajaran Imersif 25 Ainurliza Mat Rahim Rajah 4(a): Pelaksanaan Dwiparagogi dalam Pembelajaran Berasaskan Khidmat Pelaksanaan Pembelajaran Berasaskan Khidmat | 25
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NzMyMDE=